vrijdag 7 december 2012

Kerstkransje

Winterwonderland! Dat is het nu als ik door de ramen naar buiten kijk! Alles is bedekt met een mooi dik laagje sneeuw, de wegen staan bomvol met auto's die niet door kunnen rijden omdat er waarschijnlijk wat glijers tussen zitten. Treinverkeer loopt vette vertraging op want er ligt sneeuw op de rails. Maar hoor je het knisperen van de sneeuw als je er met je snowboots doorheen wandelt? Zie je de bomen die er in de winter wat triest bijstaan en nu ineens de koning te rijk zijn met hun mooie laagje witte poeder op hun takken? Sneeuw is mooi, sneeuw is nat, sneeuw maakt alles glibberig, sneeuw maakt ons blij, sneeuw zet heel nederland op zijn kop! Sneeuw zorgt ervoor dat er kerstkaarten gemaakt worden met de meest suffe foto's...Sorry....

Door al die winterse taferelen en het uitzwaaien van Sinterklaas begon het versier-je-huis-gevoel toch ook bij mij omhoog te kruipen. Mmm, wat gaan we doen, een krans. Ja, elk jaar een krans op tafel, met verse groene takken bij mijn moeder uit de tuin geroofd, en met frutsels die ik in al die jaren bij elkaar heb verzameld, en uiteraard wat leuke nieuwe frutsels van de Action, ouderwetse- rood- met- witte- inprik- paddestoelen. Nostalgie! Dozen uit de schuur gehaald met alle benodigdheden, wat een spullen, ik kan een winkeltje op internet beginnen. Ballen in allerlei kleuren, maten en vormen...Noem het maar op, groen, rood met stip en zonder stip, roze, zwarte, witte, paddestoelen, kerstmannetjes, wortels, maiskolven, courgettes, usa hart, andere kleine harten met en zonder decoratie, vogeltjes, vlinders en heel veel slingers....Leuk! En toch willen we elk jaar weer wat erbij want het is toch helemaal geweldig, vertellen we onszelf zonder blikken of blozen.....

Maar mijn krans is een mix van de gezellige rood-met-witte-inprik-paddestoelen, paars lint, en roze vogeltjes, waarvan er twee totally In LoVe zijn....Met natuurlijk groen uit de tuin van mijn mams. Eindresultaat is dat deze krans mij blij maakt, dus ik zeg, mijn missie is compleet geslaagd!Wat maken jullie nou waarbij je denkt, JA! daar word ik vrolijk van?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten