zondag 11 januari 2015

Verjaardagsfeestje...

                          

     
Een regenboogtaart was beloofd....dus een regenboogtaart moest gemaakt worden... En daar gingen we, met boodschappenlijstje naar de bakwinkel, mooie kleurtjes uitgezocht, biscuitdeeg, botercrème en mooie gouden bolletjes om mee te versieren. Ik had er zin in! Want zeg nou zelf, hoe leuk ziet zo'n taart eruit! En daar wordt niet alleen een 15 jarige blij van, maar ook ik....
Allereerst het deeg verdeeld over zes kommetjes, toen werd het tijd om de kleuren toe te voegen, leuk! Geen idee hoe het uiteindelijk ging uitpakken maar we proberen gewoon wat. Kleurrijk zal het zeker worden...


                            


 Na het kleuren gingen er twee cakebodems tegelijkertijd de oven in, en dat drie keer achter elkaar, ik had bedacht om een taart te maken bestaande uit zes kleuren, dus een echte regenboog was het niet. Maar kleurrijk is die absoluut wel geworden!  Botercrème mixen was ook nog een uitdaging aangezien alles wat vettig werd en uiteindelijk af en toe in het rond vloog. Nog smaak toevoegen, ondertussen beetje proeven.......Maar, na het stapelen en afsmeren van de botercrème was ik best een beetje trots op mezelf. De taart was gelukt! Naar mij idee was de smaak nog te bezien, maar ook die was eigenlijk best heel lekker. Mijn bonusdochter was er heel blij mee en het was een feestje om deze taart na het uitblazen van de 15 kaarsjes aan te mogen snijden... Een sprookjestaart, à la Alice in Wonderland! En een gevoel in mij zegt me dat er nog veel meer gekleurde taartjes en cakejes gaan volgen...


                           
 

                            


                           



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten