woensdag 7 januari 2015

Een nieuw jaar, een frisse start!

Het is alweer een week lang het nieuwe jaar. Een jaar waar we weer dichterbij de 40 komen, een jaar waar we eindelijk die bucketlist eens gaan opschrijven en afvinken.Waar we niet alleen denken aan de dromen, maar ze opschrijven en in een pot gaan stoppen, zodat ze net ietsje dichterbijkomen.  Ook kijken we terug op een jaar vol met verandering, in mijn omgeving, mijn ikke, maar ook in de wereld... het begon in een zwart gat, soms had ik het gevoel alsof ik er nauwelijks uit kon kruipen, maar de zwarte dagen werden langzaam grijs en steeds lichtere tinten grijs en uiteindelijk was het wit! De zon straalde weer en ik kon weer positief kijken op mijn leven...Ik stond voor keuzes met mijn gevoel, ik kwam er zelf niet uit, en  besloot om hulp te zoeken. Hulp zoeken laat zien dat je krachtig bent, durft te kiezen voor jezelf en durft toe te geven dat je het niet alleen kunt. Het werkte, en ze trok me uit dat diepe dal en gaf me mijn gevoel weer terug, dat wat ik allang ergens onderweg op straat verloren had. Heerlijk weer kunnen voelen! sta jij weleens stil bij wat je nu eigenlijk op dat moment voelt? Doe het, en je zult zien dat er zoveel mooie momenten zijn op een dag...
Het was een jaar met veel mooie reizen,kort en lang naar verschillende bestemmingen, ik heb er intens van genoten! En wat een luxe! Het begon met Marrakech, sprookjesachtig, intense kleuren, de prachtige mozaiken, zoete muntthee met nog zoetere koekjes, prachtige tuinen, kastelen, heel veel ooievaars en de beste souks om urenlang door te dwalen en de prachtigste spullen te vinden (alsof er nog niet genoeg servies in huis staat) en de smaakvolle tajine gerechten,dadels & vijgen.... Zwitserland met mijn vriendin, weer lekker in het berghutje, mooie wandelingen,herten spotten, spetterend vuurwerk kijken, buiten dansen op de muziek van ABBA, lekker luieren, kaasfonduen,taartjes eten, genieten van prachtige uitzichten waar de vlindertjes in verschillende kleurtjes vrolijk om je heen dansen en gewoon heel erg veel kletsen!Met bubbels uiteraard... Duitsland met mijn lieve vriend en bonuskinderen, ik geef het toe, ook daar is het mooi en is de wijn heerlijk, vooral in combinatie met de flammenkuchen, prachtig kasteel,kabelbaanritje en fijne omgeving...Vlieland, een pareltje van Nederland! Mooi eiland vol met groene fietspaden, viszoekende vogels, glibberige kwallen en enorme zandvlaktes met dat ene fotogenieke drenkelingenhuisje,strandtenten met heerlijke gerechten en zalige scropino's,een schat aan verzameldingen langs de kust, een eiland om naar terug te keren.....En toen volgde als klap op de vuurpijl in oktober Nepal, een droomreis ging weer in vervulling. Wat een prachtig land, de hoogste bergen bedekt met poedersneeuw, groene valleien, rijstvelden, wild bulderende rivieren, duizenden wapperende gebedsvlaggetjes, kleuren, vriendelijke mensen, yaks,verborgen bergdorpen en prachtige zonsondergangen en opkomsten, de ene tempel na de andere en veel geraniums en kabels.Ja, een jaar vol met mooie herinneringen die mijn rugzakje weer vullen...En dan natuurlijk niet te vergeten mijn verhuizing naar het uiterste puntje van nederland, daar ergens onderaan in Limburg, waar mijn liefje woont...Huis volgestopt met mijn spullen en er een kakelbont maar gezellig stekkie van gemaakt. Ik geniet hier, van alles om me heen, omdat ik weer heb leren voelen....en dat is misschien wel het mooiste geschenk wat ik in 2014 weer heb mogen ervaren en van mezelf heb mogen ontvangen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten